tisdag 24 april 2012

Jeepen som reste i tiden

Ett ögonblick från förra veckans ökenexpedition i spåren av specialförbandet Long Range Desert Group (LRDG).

Om några dagar kommer några filmklipp från förra veckans expedition i Egypten. Ovan är bara en ultrakort "teaser" som jag dock rågillar eftersom det man ser är exakt det LRDG mest såg under patrulluppdragen.

Alltså, ändlös öken och den egna jeephuven. Eftersom jeepen som skymtar ovan är ett original från 1942 finns det ingenting i bilden som inte fanns för 70 år sedan. Allt är precis som då. Jag kanske är lite löjlig men såna här grejer gillar jag skarpt eftersom det är så nära tidsresande vi kan komma, än så länge.

Det är alltså min medförfattare Karl-Gunnar Norén som filmat med en helt vanlig kamera med filmfunktion. Min far, Herman heter han, har sen lagt till texterna och lagt upp på Youtube. Pappa hänger med i allt som händer och är bättre på Youtube och sånt. Hm, med tanke på att sonen och dottern här i huset snart lär köra om mig i datavärlden känner jag mig lite IT-mässigt svag...

Men mer klipp kommer alltså så småningom.

Inga kommentarer: